AVCILAR FATİH KOLEJİ 1-A SINIFI ÜRETKENLİK DERS ETKİNLİKLERİ

KAPLA
Kapla pedagojik bir araç olarak Fransız eğitim sisteminde kullanılmaktadır. Sabitlenmeyen birbirinin tıpkısı parçaların kullanımı, çocukların 3 boyutlu uzayda materyalleri organize etme yeteneğini geliştirir, el becerilerini keşfetmelerini ve kesinleştirmelerini sağlar. 

Oyun çocuğun geometri, fizik ve teknoloji ile ilgili temelleri anlamasına yardımcı olur. Onları sanatın, şekillerin ve hacimlerin dünyası ile tanıştırırken konsantrasyon ve dengenin gelişimini sağlar. Çocuk kendi başına olduğu gibi arkadaşları ile de oynayabilir. Fantezi ve disiplin gerektiren spesifik teknikler kullanır. Kapla mantığa olduğu kadar yaratıcılığa da eş zamanlı bir şekilde hitap eder. Bu bakımdan beynin sol ve sağ yarım kürelerini aynı anda çalıştırma özelliğine sahiptir. Tüm yaşlara hitap eden ve sadece kendi hayal gücümüzle sınırlı olduğumuzu hissettiren bir oyundur. 

Çocuklara özgür bir oynama ve üretme imkanı tanır. Daha büyük yaşta çocuklar daha karmaşık yapılar ortaya koyabilirken küçükler ise ilk motor yeteneklerini kazanırlar. Ve sonunda, yıkıldığında inşa edilenlerden geriye sadece Kapla tahtalarından bir tepecik ve üretmenin benzersiz keyfi kalır. Kalıcı olan üretilen şeyden çok üretme eylemidir.

Öğrencilerimiz üretkenliklerini bir disiplin içerisinde yapabilmeleri için kapla parçalarını dengeli ve düzgün bir biçimde kullanmasını öğrenmektedirler.







































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AZ BİLGİYLE KENDİ DOĞRULARINIZI DAYATMAK YERİNE, EMPATİ YAPABİLMEYİ VE DAHA HOŞGÖRÜLÜ OLMAYI DENEMELİSİNİZ

2-D SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ TIP BAYRAMINI KUTLUYOR